επιτροπή κατοίκων πλ. Ελευθερίας

Δεκέμβριος 14, 2009

Υπόγεια γκαράζ: Δέκα χρόνια “Φαγούρα”!!!

Filed under: Αναδημοσιεύσεις — madrapidas @ 3:49 μμ

Υπόγεια γκαράζ: Δέκα χρόνια “Φαγούρα”!!!

Τα τελευταία δέκα χρόνια κάτοικοι, επισκέπτες και πολιτική ηγεσία του δήμου Ζωγράφου (Δήμαρχος και επικεφαλής της αντιπολίτευσης) διαπιστώνουν ότι κυρίαρχο πρόβλημα του δήμου είναι το κυκλοφοριακό και η έλλειψη χώρων στάθμευσης.
Ειδικότερα οι δημοτικοί μας άρχοντες συμφώνησαν το 1999 και σωστά, ότι τα υπόγεια γκαράζ είναι λύση μονόδρομος.
Έκτοτε όμως ερίζουν για τον τρόπο που αυτά θα γίνουν.
Δέκα χρόνια μετά, δυστυχώς ακόμα διαφωνούν…
Η ταπεινή μας γνώμη ήταν και είναι ότι κάποια υπόγεια γκαράζ είναι απαραίτητο να κατασκευαστούν στο δήμο Ζωγράφου.
Π.χ. Δεν πιστεύουμε να υπάρχει έστω και ένας λογικός άνθρωπος, πολιτικός ή μη που να πιστεύει ότι δεν χρειάζεται γκαράζ στην πλατεία του νεκροταφείου!
Εκεί δεν υπάρχουν ούτε δένδρα να κοπούν, ούτε επιτροπές κατοίκων να διαμαρτύρονται.
Γιατί λοιπόν δεν κάνουν την αρχή με αυτό το γκαράζ, πού τουλάχιστον και η αξιωματική αντιπολίτευση (Τίνα Καφατσάκη) συμφωνεί να κατασκευαστεί και στη συνέχεια να βρουν λύσεις και στα υπόλοιπα;

Μύθοι και αλήθειες! 1999-2009

Έτος 1999: Από τα πρώτα θέματα που έφερε ο κ. Καζάκος στο Δημοτικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) ήταν η κατασκευή των υπογείων γκαράζ.
Μετά από πολλές αντιπαραθέσεις στο Δ.Σ. με την αντιπολίτευση (Αντώνης Πέττας, Φωτεινή Σακελλαρίδου, Γεράσιμος Μαρκάτος, Νίκος Παπακωνσταντίνου) κατ΄ αρχήν για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου και στη συνέχεια με ενστάσεις, το θέμα προχώρησε.
Έτος 2001: Το Προεδρικό διάταγμα υπογράφηκε τον Αύγουστο και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών στη συνεδρίαση της 22-10-2001 γνωμοδότησαν ομόφωνα: «Υπέρ της θεώρησης των τευχών δημοπράτησης του έργου «Κατασκευή πολυορόφων υπογείων χώρων στάθμευσης Δήμου Ζωγράφου», με σύστημα «μελέτη – κατασκευή», με χρηματοδότηση, εκμετάλλευση και αντιπαροχή στις περιπτώσεις ε, ζ, και η παρ. 4 του άρθρου 4 του Ν. 1418/84), με τον παραπάνω προϋπολογισμό.
Μετά από ρεκόρ ενστάσεων από την αντιπολίτευση, την Δευτέρα 19 -11-2001 σε συνεδρίαση του Δ.Σ. η πλειοψηφία ψήφισε την κατάρτιση όρων δημοπρασίας και σύνταξη διακήρυξης για το έργο των υπογείων γκαράζ με 17 ΝΑΙ και 8 ΟΧΙ.

Έτος 2002:

Στις 24 –04-2002 έγινε η δημοπρασία του έργου. Προσφορές και μελέτες κατέθεσαν οι κοινοπραξίες ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ-ΑΚΤΩΡ, ΑΕΓΕΚ-ΕΚΤΕΡ και η εταιρεία J & P (ΕΛΛΑΣ).

Στις 30 -06- 2002 με απόφαση της πλειοψηφίας ανετέθη στην κοινοπραξία των εταιριών Τεχνοδομική και Άκτωρ η κατασκευή 11 υπόγειων γκαράζ στου Ζωγράφου.
Είχαν προηγηθεί 28 συνεδριάσεις της Επιτροπής αξιολόγησης των μελετών και οικονομικών προσφορών της διεθνούς δημοπρασίας, πριν καταλήξει να εισηγηθεί θετικά στον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο την κατακύρωση του μεγάλου αυτού έργου στην προαναφερόμενη κοινοπραξία.
Το θέμα εγκρίθηκε με 16 ΝΑΙ και 9 ΟΧΙ. Όλοι οι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης ψήφισαν ΟΧΙ.

Διαφωνίες και ενστάσεις από την Αντιπολίτευση
« Διαφωνούμε με την διαδικασία κατασκευής των 11 υπογείων γκαράζ και θα χρησιμοποιήσουμε κάθε νόμιμο μέσο για την ακυρώσουμε » προειδοποίησαν όλοι οι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης μαζί τον κ. Καζάκο.
Το είπαν και το έκαναν.
Οι κ.κ. Φωτεινή Σακελλαρίδου, Αντώνης Πέττας, Γιάννης Ρέγκας και Γεράσιμος Μαρκάτος κατέθεσαν ένσταση στην Περιφέρεια Αττικής και ζητούν να ακυρωθεί η απόφαση 582 της διοίκησης Καζάκου που αφορά την έγκριση των πρακτικών της επιτροπής αξιολόγησης και την ανάθεση του έργου κατασκευής των υπογείων γκαράζ στην ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ – ΑΚΤΩΡ.
Ανάμεσα στους λόγους της ακύρωσης αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι “υπήρξε συνεννόηση και συμπαιγνία των διαγωνιζομένων, εικονικότητα στις προσφορές, ανεπαρκής ανταγωνισμός, ακόμη παραβίαση των αποφάσεων για τις χρήσεις γης και παράνομη συγκρότηση και λειτουργία της επιτροπής εισήγησης”.

Ακυρώνεται η δημοπρασία
Η αρμόδια επιτροπή της Περιφέρειας Αττικής έκανε ομόφωνα δεκτή την προσφυγή που είχαν καταθέσει η Φωτεινή Σακελλαρίδου, ο Αντώνης Πέττας, ο Γεράσιμος Μαρκάτος και ο Γιάννης Ρέγκας. Ειδικότερα ακυρώνεται η απόφαση 582/2002 της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου με την οποία εγκρίθηκαν τα πρακτικά της δημοπρασίας για την κατασκευή υπόγειων γκαράζ και έγινε η ανάθεση του έργου με αντιπαροχή στην κοινοπραξία «Ελληνική Τεχνοδομική – Άκτωρ».

Προεκλογικές δεσμεύσεις 2002

Συζήτηση στο Δ.Σ. για τα υπόγεια γκαράζ..
Ο κ. Πέττας αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της κατασκευής υπογείων γκαράζ αλλά χωρίς πολυκατοικίες στα οικόπεδα. Δήλωσε ότι, καταψηφίζει την πρόταση της διοίκησης και θα ασκήσει κάθε νόμιμο και πολιτικό μέσο για την ακύρωση της δημοπρασίας διότι η πολιτική της διοίκησης Καζάκου είναι εγκληματική για το μέλλον και τα συμφέροντα του Δήμου.
Η π. δήμαρχος κ. Σακελλαρίδου έκανε έκκληση στην διοίκηση να αναθεωρήσει την απόφαση της αυτή τονίζοντας ότι είναι μεγάλο λάθος να δοθούν τα δημοτικά οικόπεδα που ανήκουν στους δημότες σε εργολάβους με αντιπαροχή.
Ο κ. Μαρκάτος τόνισε ότι με την μέθοδο αυτή ο Δήμαρχος προχωρεί σε εκποίηση δημοτικής περιουσίας παράνομα.
Ο κ. Παπακωνσταντίνου κατήγγειλε την διοίκηση για αντιλαϊκή πολιτική και εκχώρηση δημοτικής περιουσίας σε επιχειρηματικά συμφέροντα.
Ο κ. Ρέγκας επεσήμανε ότι οι μελέτες έχουν πάρα πολλά κενά και ο διαγωνισμός πρέπει να κηρυχθεί άγονος. Επανέλαβε επίσης ότι ο διαγωνισμός αυτός ήταν «μαϊμού».
Ο κ. Κρητικός απευθυνόμενος στον κ. Καζάκο του είπε ότι « κανένας δήμαρχος μέχρι σήμερα δεν τόλμησε να εκποιήσει δημοτική περιουσία. Αν το κάνετε αυτό θα μείνετε στην ιστορία σαν Δήμαρχος της αντιπαροχής. Κάντε δημοψήφισμα πριν προχωρήσετε».
Την συνεδρίαση παρακολούθησε και ο τότε υποψήφιος δήμαρχος των «Ενεργών Πολιτών», αείμνηστος Δημήτρης Δημητριάδης, ο οποίος έκανε παρέμβαση εναντίον της κατασκευής των υπογείων γκαράζ
Κλείνοντας το θέμα ο κ. Καζάκος είπε : Το πρόβλημα της στάθμευσης και το κυκλοφοριακό είναι μεγάλο και άμεσο. Τα γκαράζ πρέπει να γίνουν τώρα και όχι σε 20 χρόνια. Ίσως να μην είναι η καλύτερη λύση. Αναλαμβάνουμε όμως την ευθύνη κατασκευής τους.

Έτος 2008

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στις 14-01-2008, η μελέτη που αφορά τον επιχειρησιακό σχεδιασμό και τη δημιουργία σεναρίων βιωσιμότητας για την κατασκευή και λειτουργία επτά υπόγειων σταθμών αυτοκινήτων και παράλληλων χρήσεων επί οικοπέδων ιδιοκτησίας του Δήμου, μέσω της σύμπραξης με ιδιωτικούς φορείς.

Αντίθετοι με τον τρόπο κατασκευής δήλωσαν οι κ.κ. Γ. Θεοδώρου και Β. Αλεξανδράτος από τη «Δημοτική Πρωτοβουλία»,Κ. Κωστόπουλος από το «Κίνημα στην Πόλη» και Μ. Κρανιώτης από την «Ακομμάτιστη Ένωση».
Στο ίδιο «μήκος κύματος», εναντίον των ΣΔΙΤ τοποθετήθηκε και η επικεφαλής «Μαζί για την πόλη μας» κ. Τ. Καφατσάκη, τονίζοντας παράλληλα ότι, βασική αιτία της άρνησης ψήφου για την κατασκευή των γκαράζ είναι η ταυτόχρονη οικοδόμηση των δημοτικών οικοπέδων.
Αν δεν προβλεπόταν οι ανωδομές- πολυώροφα κτίρια στα δημοτικά οικόπεδα όλοι
οι σύμβουλοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης τουλάχιστον,
θα συμφωνούσαν για τη χρησιμότητα των γκαράζ. Παρ΄ όλα αυτά εμείς πιστεύουμε ότι ευχής έργον θα είναι να γίνουν έστω και δύο από αυτά τα γκαράζ που προβλέπονται.

1. Οικόπεδο οδών Αμφιτρίτης, Μπισκίνη & Ξηρογιάννη
2. Οικόπεδο πλατείας Ελευθερίας (Γουδή)
3. Οικόπεδο πλατείας νεκροταφείου
4. Οικόπεδο οδών Βενιζέλου & Δημοκρατίας (πρώην Δημαρχείο)
5. Οικόπεδο οδών Ηρώων Πολυτεχνείου, Ανδρούτσου & Σμύρνης.
6. Οικόπεδο οδών Κουσίδη, Πλαστήρα & Αγ. Νικολάου

Έτος 2009:
Χωρίς τους δημοτικούς συμβούλους όλων των παρατάξεων της αντιπολίτευσης ψηφίστηκαν- εγκρίθηκαν από την πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου οι όροι δημοπράτησης των 4 υπό κατασκευή υπογείων γκαράζ και 4 πολυκατοικιών σε δημοτικά οικόπεδα.
Οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης αποχώρησαν από τη συνεδρίαση καταγγέλλοντας τη διοίκηση Καζάκου, γιατί έφερε στο Δ.Σ. με τη μορφή απλής ανακοίνωσης τους όρους δημοπρασίας των υπογείων γκαράζ και των ανωδομών στα δημοτικά οικόπεδα και όχι ως θέματα προς συζήτηση για να ακουστούν και οι διαφορετικές απόψεις της αντιπολίτευσης.

6 Οκτωβρίου 2009:
Αναβολή δημοπρασιών λόγω αποκλεισμού του Δημαρχείου από κατοίκους μέλη των επιτροπών.
15 Οκτωβρίου 2009: Νέα αναβολή δημοπρασιών λόγω αποκλεισμού του Δημαρχείου από κατοίκους μέλη των επιτροπών.
26 Νοεμβρίου 2009: Επαναδημοσίευση της προκήρυξης ανοικτού διαγωνισμού για τα υπόγεια γκαράζ το 2010.
Υ.Γ.Θεωρήσαμε σκόπιμο να κάνουμε αυτή την περίληψη γιατί πολλοί αναγνώστες της εφημερίδας το Σκονάκι, αλλά και της ιστοσελίδας αυτής μας το ζήτησαν.

Advertisements

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: